logosuunnittelu

Elokuun logoprojektit

Syksy kolkuttelee jo ovelle, mutta logorulettimme pyörii totuttuun tapaan ja onkin aika jälleen esitellä uuden kuun satoa.

Elokuun logokirjo kattaa suunnittelijan näkökulmasta lähtökohdiltaan hyvinkin erilaisia toteutuksia. Tämä näkyy myös selvästi tämänkertaisissa nostoissamme.

Ranskalaistyylinen logo

Ensimmäisenä esittelemme merkkivaatteita kauppaavan Ameli -verkkokaupan uuden logon. Asiakas halusi, että logosta huokuisi ranskalainen tyylikkyys, joten pääpaino pidettiin vahvasti typografiassa.

Logo konsultointialan yritykselle

Tämän projektin kohdalla pyrimme hyvin pelkistettyyn mutta tyylikkääseen logoratkaisuun, joka onkin alalle hyvin ominaista. Asiakkaan toiveissa oli tuoda nimensäkin mukaista siltateemaa (saks. Brücke) logoon.

Projekti eteni varsin sutjakkaasti ja pääsimme haluttuun lopputulokseen nopealla aikataululla, vaikka alkuperäinen idea ilmeestä karsittiinkin pois. Eikä logo mielestämme mitään lisäksi kaipaisikaan.

Logo rengaspajalle

Lähtökohdat suunnittelulle olivat hyvin yksinkertaiset. Pääpaino pitää olla sanalla ”Rengaspaja” ja suunnittelussa tulisi hyödyntää keltaista väriä päävärinä. Maskuliinista ulkomuotoa ei varmastikaan katsota pahalla tässä tapauksessa.

Yksi alkuperäisistä ehdotelmistamme vastasi täydellisesti asiakkaan toiveita, joten projekti oli käytännöllisesti katsoen heti ”purkissa”.